Ajankohtaista, Lehdistötiedotteet

Lehdistötiedote: Oulunportin liikekeskus alkaa rakentua

Oulunportin yrityskeskittymän rakentuminen otti suuren harppauksen eteenpäin 15.5.2019, kun alueelle sijoittuva Suomen Autokauppa Oy solmi urakkasopimuksen Siklatilat Oy:n kanssa noin 3700 kerrosalaneliön laajuisesta liikekiinteistöstä. Kauppalehti palkitsi voimakkaasti kasvaneen Suomen Autokauppa Oy:n aiemmin toukokuussa yhtenä Oulun seudun kovimmista kasvajista. Aiemmin huhtikuussa Oulun kaupunki palkitsi Suomen Autokauppa Oy:n vuoden 2018 startup- yrityksenä.

Yhtiö sijoittaa kiinteistöön myymälätilan lisäksi hallintotilat. Oulunportin yksikössä tulee työskentelemään 30-50 henkilöä. Rakennustyöt alkavat syksyllä 2019 ja tilat ovat valmiit keväällä 2020.

”Suomen Autokaupan uudet tilat Oulunportissa sijaitsevat keskeisten liikennevirtojen äärellä näkyvällä paikalla, jonne asiakkaidemme on helppo tulla. Rakennamme Siklan kanssa Oulunporttiin modernit tilat nopeasti kasvavan autokaupan tarpeisiin”, kertoo Suomen Autokauppa Oy:n toimitila- ja kehitysjohtaja Petri Poukkula.

”Tähän hankkeeseen oli helppo lähteä, sillä yhteistyö Suomen Autokauppa Oy:n ja Oulun kaupungin kanssa on ollut mutkatonta. Olemme olleet alueen kehityksessä mukana jo kaavavaiheessa oman tonttivarauksemme myötä. Rakennamme alueelle Suomen Autokauppa Oy:n liiketilan lisäksi myös toisen, noin 8000 kerrosalaneliön liike- ja toimistokiinteistön. Paikallisena toimijana meille on tärkeää olla luomassa edellytyksiä alueen elinvoimaisuuden kehittymiselle”, kertoo Siklan konsernijohtaja Janne Nieminen.

Oulunportin yritysalue sijoittuu Oulun moottoritien varteen Kaakkurin viereen. Alueelle rakentuu 89 700 kerrosalaneliön verran liiketilaa, toimistotilaa ja tuotannollista tilaa. Uusia työpaikkoja Oulunporttiin arvioidaan tulevan noin 500.

Lue lisää Oulunportin yrityskeskittymästä >>>

Lue lisää Siklan toimitilarakentamisesta >>>

Lisätietoja:

Janne Nieminen
konsernijohtaja
Sikla-konserni
janne.nieminen@sikla.fi

Jaakko Pietiläinen
myyntipäällikkö
Siklatilat Oy
jaakko.pietilainen@sikla.fi

Petri Poukkula
johtaja, kehitys ja toimitilat
Suomen Autokauppa Oy
petri.poukkula@saka.fi

Havainnekuva Oulunporttiin rakentuvasta noin 8000 kerrosalaneliön liike- ja toimistokiinteistöstä. Kuva: Arkadi Arkkitehdit

Sikla on rakennuskonserni ja kiinteistökehittäjä, joka rakentaa yhtiömuotoiset kodit, toimitilat, palvelukodit, hoivatilat, päiväkodit ja koulut vuosien kokemuksella. Sikla on erikoistunut myös siirrettäviin rakennuksiin sekä, jotka valmistuvat Siklan omilla elementtitehtailla.

Maarit Kokkonen

markkinointi- ja viestintäpäällikkö